ΕΚ ΤΟΥ ΜΗ ΟΝΤΟΣ

熱い自分語り

【歌詞和訳】Mr. Private Eye


[City Hunter OAS Vol.1] Mr Private Eye [HD]

 

 シティーハンターの挿入歌で一番好きです。リョウのところに依頼に来た美人の台詞っぽく訳してみました。いなくなった恋人のことを探してほしいって話だけど、どーせ最終的には探偵さんに骨抜きになって終わりなんでしょうね(様式美)。

 

In this crazy city

Many hearts have been broken like mine

Oh how He made Me cry

And it's such a pity

How he left without saying goodbye

Oh how I miss That guy

 

Hey Mr. Private Eye

Oh help me with my private life

Where oh where can he be

Find that man for me

Oh hey Mr. Private Eye

I keep rememberin' our private nights

You gotta bring back my love to me

 

Nobody's seen him

I need you to discover the truth

He must Have left A clue

Find him and keep him

You can use any trick in the book

My life Depends On you

 

Hey Mr. Private eye

Oh help me with my private life

Why oh why can't he see

What he means to me

Oh hey Mr. Private eye

I keep rememberin' our private nights

You gotta bring back my love to me

 

Hey Mr. Private eye

Hey Mr. Private eye

 

Hey Mr. Private eye

Oh help me with my private life

I will double your fee

Won't you help me please

Oh hey Mr. Private eye

I keep rememberin' our private nights

You gotta bring back my love to me 

 

この狂った街では

たくさんの心が砕かれてきたわ わたしの心みたいに

どれだけあのひとに泣かされたことか

さよならも言わずに消えたのよ

本当につらかった

あのひとがいなくて、どれだけ寂しいことか

 

ねえ、探偵さん

わたしの私生活を助けてほしいの

あのひとが一体どこにいるのか

わたしのために探してほしいの

ねえ、探偵さん

二人で過ごした夜のこと、ずっと忘れられないの

わたしの愛を、取り戻してちょうだい

 

誰もあのひとのこと見かけてないわ

あなたに真実を見つけてほしいの

何か手がかりを残してるはず

あのひとを見つけて、捕まえてちょうだい

あなたなら、どんな方法でも使えるはずよ

私の人生は、あなたにかかってるの

 

ねえ、探偵さん

わたしの私生活を助けてほしいの

どうしてあのひとは分かってくれないの?

あのひとじゃなきゃ駄目なのに

二人で過ごした夜のこと、ずっと忘れられないの

わたしの愛を、取り戻してちょうだい

 

ねえ、探偵さん

ねえ、探偵さん

 

ねえ、探偵さん

わたしの私生活を助けてほしいの

報酬なら二倍出すわ

おねがい、助けて

二人で過ごした夜のこと、ずっと忘れられないの

わたしの愛を、取り戻してちょうだい

 

シティーハンター dramatic master

シティーハンター dramatic master