ΕΚ ΤΟΥ ΜΗ ΟΝΤΟΣ

熱い自分語り

【歌詞和訳】Jody Watley / Your Love Keeps Working On Me

 こないだ定食屋で飯食ってたらFMでメチャクチャ最高な曲が流れてきて、なんじゃこりゃと思って急いで調べたのがこの曲です。一途で熱くてそこはかとなくエロティック。いかにも90sなサウンドが、いま聞くとすごく新鮮ですね。

 歌詞は結構意訳してます。"I don't know what you do to me" はそのまま訳したらまあそのままなんですが、「どんな魔法を使ったの?」みたいな感じで訳してみました。意味合いはおんなじ、のはず。あと、”work on” は「~に有効である、影響する、効果を発揮する」みたいな感じらしいので、自分に有効である、効果を発揮するってので、もうちっと意味を汲み取って、~があるから自分は頑張れるー、みたいに訳してみました。

 

 

I was so lonely
I was left with no one to call my own
Then you came along, boy
And saved my heart from turning to stone

 

Baby, you and your lovely smile
Opened my heart wide as a country mile
Like a bird that had broken wings
Through you I have learned how to fly

 

I don't know what you do to me
When I think about you, yeah, it sets me free
I don't know what you do to me
But I'm gonna tell you, baby
Your love keeps working on me

 

Could I be dreaming?
I don't wanna wake up and find you gone
I never imagined, baby
That I feel like a queen on the throne

 

Do you know what, what you do to me?
You keep me flying high on this ecstasy
When you kiss me all over
Your passion burns straight through my heart

 

I don't know what you do to me
When I think about you, yeah, it sets me free
I don't know what you do to me
But I'm gonna tell you, baby
Your love keeps working on me

 

I don't know what you do to me
(Your love keeps working on me)
When I think about you, yeah, it sets me free
I don't know what you do to me
(Your love keeps working on me)
But I'm gonna tell you, baby
Your love keeps working on me

 

Don't you ever leave me, baby
'Cause I have never felt so good
I think about you every morning
I think about you late at night
I just can't seem to get you off my mind

 

I don't know what you do to me
When I think about you, boy, it sets me free, yeah
I don't know what you do to me
But I've got to tell you, boy
Your love keeps working on me

 

I don't know what you do to me
(Your love keeps working on me)
When I think about you, yeah, it sets me free
I don't know what you do to me
(Your love keeps working on me)
But I got to tell you, baby
Your love keeps working on me

 

Don't know what you do to me
Your love keeps working, working
Don't know what you do to me
But I got to tell you, baby
Your love keeps working on me, yeah, yeah

 

Your love keeps working on me
Your love keeps working, working
Your love keeps working on me
Say, I got to tell you
Your love keeps working on me

 

Your love keeps working on me
Your love keeps working on me
Your love keeps working on me
Your love keeps working on me

 

すごくさみしくて
ひとりで 誰もそばにいてくれなくて
そしたらほら 君が現れて
石になりそうなあたしの心を救ってくれたの

 

君とその眩しい笑顔を見ると
心がどこまでも広く開かれてゆく
翼の折れた鳥のように
君からあたしは飛び方を教わったんだ

 

どんな魔法を使ったの?
君のことを考えてると 自由になれる
どんな魔法を使ったか分かんないけど
でもこれだけは伝えたい
君が愛してくれるから あたしは頑張れる

 

夢でも見てるのかな
目が覚めてもいなくならないでね
考えてもみなかったな
玉座についた女王様みたいな気分になるなんて

 

どんな魔法を使ったか 君なら分かるのかな
気の遠くなるほどイカされっぱなし
隅々まで口づけされると
君の熱情が心の果てまで燃え上がるの

 

どんな魔法を使ったの?
君のことを考えてると 自由になれる
どんな魔法を使ったか分かんないけど
でもこれだけは伝えたい
君が愛してくれるから あたしは頑張れる

 

どんな魔法を使ったの?
(君が愛してくれるから あたしは頑張れる)
君のことを考えてると 自由になれる
どんな魔法を使ったか分かんないけど
(君が愛してくれるから あたしは頑張れる)
でもこれだけは伝えたい
君が愛してくれるから あたしは頑張れる

 

お願い 二度とあたしを離さないで
こんなに気持ちよくなれたの初めてなの
君のこと考えてばっかなんだ
寝ても覚めてもさ
もう君のことを忘れられないよ

 

どんな魔法を使ったの?
君のことを考えてると 自由になれる
どんな魔法を使ったか分かんないけど
でもこれだけは伝えたい
君が愛してくれるから あたしは頑張れる

 

どんな魔法を使ったの?
(君が愛してくれるから あたしは頑張れる)
君のことを考えてると 自由になれる
どんな魔法を使ったか分かんないけど
(君が愛してくれるから あたしは頑張れる)
でもこれだけは伝えたい
君が愛してくれるから あたしは頑張れる

 

どんな魔法を使ったの?
君が愛してくれるから 愛してくれるから
どんな魔法を使ったか分かんないけど
でもこれだけは伝えたい
君が愛してくれるから あたしは頑張れる

 

君が愛してくれるから あたしは頑張れる
君が愛してくれるから 愛してくれるから
君が愛してくれるから あたしは頑張れる
そう これだけは伝えたいの
君が愛してくれるから あたしは頑張れる

 

君が愛してくれるから あたしは頑張れる
君が愛してくれるから あたしは頑張れる
君が愛してくれるから あたしは頑張れる
君が愛してくれるから あたしは頑張れる

 

 

グレイテスト・ヒッツ

グレイテスト・ヒッツ