ΕΚ ΤΟΥ ΜΗ ΟΝΤΟΣ

熱い自分語り

【歌詞和訳】FOOT STEPS


[City Hunter OAS Vol.2] Footsteps [HD]

 

 シティーハンター冴羽リョウが無双するときによく流れる曲。滅茶苦茶カッコイイ歌詞なんだろうなと思って訳してみたらビックリ仰天の内容でした。

 

I remember when you were my baby
Seems like only yesterday
Jeepers creepers, I been goin' crazy
Since the day you walked away

I hear your footsteps
What a spooky sound
I hear the stairs creak
I'm in trouble now
I hear your footsteps
Comin' around hauntin' me

Footsteps in the night
Echo in my mind
Footsteps in the night
Baby said goodbye
To me

In the dark I lie awake and listen
To the pounding of my heart
In a sweat I feel my body shiver
My hallucinations start

I hear your footsteps
Sneaking down the hall
I hear a door slam
Knock upon the wall
I hear a voice laugh
Tell me it's all just a dream

Footsteps in the night
Love has passed me by
Footsteps in the night
Baby said goodbye

Footsteps in the night
Feel like I could die
Footsteps in the night
Baby said goodbye
To me

Footsteps in the night
Echo in my mind
Footsteps in the night
Baby said goodbye
To me, to me, to me

 

思い出してる 君と付き合ってたときのこと
何か昨日のことみたい
ああもう 頭がおかしくなってるの
君が去って行ったあの日から

君の足音が聞こえる
なんて不気味な音だろう
階段がギシギシいうのが聞こえる
あたし今困ってるんだ
君の足音が聞こえる
こっちに来て あたしに付きまとうの

夜に聞こえる足音が
あたしの心にこだまする
夜に聞こえる足音
あいつがさよならって言ったんだ
あたしに

暗闇の中 目が覚めたまま横になって
この胸が鳴り響くのを聞いてるの
冷や汗をかいて 体が震えるのが分かる
幻が始まったんだ

君の足音が聞こえる
廊下をうろついてる
ドアがバタンと閉じて
壁をノックするのが聞こえる
笑い声が聞こえる
これは全部ただの夢だって言ってる

夜に聞こえる足音
愛はもう行ってしまった
夜に聞こえる足音
あいつがさよならって言ったんだ

夜に聞こえる足音
もう死にたいよ
夜に聞こえる足音
あいつがさよならって言ったんだ
あたしに

夜に聞こえる足音が
あたしの心にこだまする
夜に聞こえる足音
あいつがさよならって言ったんだ
あたしに あたしに あたしに

 

 メンヘラじゃねーか!!!!!!!!!

 

シティーハンター dramatic master

シティーハンター dramatic master